Grafoarte filetika
Rukopis jako prožitkový a poznatkově vzdělávací podnět
Grafoarte semináře, výuková sezení, pracovní setkání
- skupiny ad hoc
- členy bývají studenti a absolventi výuky grafologie, praktikující grafologové
- proces neverbálního ztvárňování rukopisu vede k celistvějšímu uchopení výrazu písma a náhledu na individuální vztah k danému rukopisu
- tvůrčí práce s rukopisem přináší rozmanitost prožitků, umožňuje vzájemné sdílení a obohacení o odlišné postoje ostatních členů skupiny
- rozvíjení a kultivace komunikace
- hledání společných charakteristik, nalézání shody a nosného tématu
- grafologický výklad osobnosti pisatele
Encounterové grafoarte skupiny
- skupiny zaměřené na sebepoznání a prožitkově poznatkové vzdělávání (znalosti z grafologie nejsou zapotřebí)
- sebeprožívání, osobní zkušenosti a inspirace z výtvarného zpracování rukopisu jsou následně zpracovávány v širším kulturním kontextu
- rozvoj sebepoznání a citlivějšího vnímání neverbality
- porozumění rozdílu mezi „dívat se“ a „vidět“
- poznávání způsobů komunikace a jejich mimoslovních projevů
- hledání souvislostí a odlišností individuálních a skupinových výrazových stylů
- kultivace postojů akceptace, empatie, autentičnosti
- osobní zážitek se stává zdrojem vzdělávání v grafologii a psychologii osobnosti s přesahem do každodenních mezilidských vztahů
- soustavná a koncepční práce s rukopisy vytváří nejen osobní „obrazovou galerii emocí a vnitřních prožitků“ (sebepoznávací přínos), ale i obrazově zážitkový slovník pojmů a charakteristik (poznatkově vzdělávací přínos)